søndag den 22. maj 2011

Phi Phi and 'THE BEACH' - og mit missede møde med Leo

Turen fra Samui, var egentlig ikke meget længere end hvad vi plejer - tålmodighed bliver ens bedste ven som backpacker, det tog 12 timer fra vi tog afsted fra vores hotel til vi var fremme. - det var såment mere alle de skrift vi var igennem der var hårdt. lad mig lige beskrive:

Kl. 6.00 bliver vi hentet i minitus på vores hotel og bliver kørt ned til havnen.

Skifter vi så til en rigtig bus, der køre os til en anden havn.

Vi står af bussen og går ombord på færgen.

Efter færgen køre vi igen med rigtig bus.

Bliver sat af på et buskontor og bliver hentet af en ny minibus.

Bliver sat af i Krabi og køre med en jeepney til havnen

Tager båden til Phi Phi.

Går fra PhiPhi havn til vores hotel.

-Jep så let er det at komme fra Samui til Phi Phi :) - tilgængel er Phi Phi en dejlig Ø, den er en god blanding mellem Samui og Koh Tao - med Samui's shopping og Koh Tao's hyggelige stemning og afsleppenhed.

Da vi endelig var kommet frem (kl. 18.00) var min mave lige ved at springe af sult - så efter at have smidt rygsækkene, hoppede vi ned på den nærmeste restaurant og fik noget at spise. Resten af aftenen brugte vi på at se byen an. Vi traskede os en tur ned på stranden, hvor vi lige nåede det sidste af den helt fantastiske solnedgang, efterfulgt med lidt shopping og sluttede aftenen af med en dejlig gang massage (tror det var nummer 23 massage på denne tur).


Mette og jeg med solnedgang i nakken

Næste dag havde vi bestilt en heldagstur på en båd der skulle sejle os rundt på forskellige Øer omkring PhiPhi, hvor man kunne snorkle og bade, men da vi vågnede om morgenen havde Buddha andre planer. Det stod ned fra himlen, sådan rigtig regnvejr, hvor man bliver driv våd af bare og gå uden for i 3 sekunder. Så turen blev aflyst, men vi fik af vide at vi kunne komme med næste dag.


Buddha's vrede og årsag til aflyst tur

I mellemtidne havde vi fundet vores kære Islandske ven Svavar, og efter et par timer klarede det op og blev dejlig solskinsvejr igen. Vi valgte derfor at tage en tur op til Viewpoint på PhiPhi, hvor man kunne se udsigten ud over det område vi bor, som er rigtig smalt, så man kunne se strandene på hver side, utrolig smukt. Turen derop var ikke så slem, men fik stadig utrolig meget sved på panden og lidt knirken i knæene, men var glad for at gøre det så jeg endelig kunne få taget lidt billeder med mit Nikon (har ikke brugt det siden Chiang Mai)


Viewpoint - udsigt ud over PhiPhi


Mig med udsigten

Efter Viewpoint, var det Mettes mave's tur til at knurre af sult, så vi hoppe ind på en strand restaurant og spiste frokost. Efter frokost tog Mette og Svavar ud og sejlede en tur i kayak over til Monkey beach (hvor der rent faktisk var aber) mens jeg for en gang skyld var lidt fornuftig og tog tilbage til hotellet og rydtede op i min rygsæk (det havde den brug for). Vi mødtes igen til aftens mad og derefter hoppede Mette tidligt i seng og jeg gik hen og satte mig på en restaurant hvor der var WIFI og drak en lille cocktail, imens jeg søgte om en masse ting omkring Malaysia.


Mettes billede fra Monkey beach

Næste morgen skinnede solen heldigvis, så vi kunne komme afsted på tur. Vi blev hentede på vores hotel kl. 10.00 og gik ned til stranden hvor der var en masse Long Boats og ventede på os. Vores første stop var 15 min sejltur fra stranden, der hed shark point - hvor vi snorklede i en lille halv time (dog så vi ingen hajer, snøft) men der var super god sigbarhed og en masse fisk rundt om en, inklusiv parrotfish (meget farvrig fisk)


Meget yndig og ypper klar til snorkling


DORI!!!

Næste stop kan jeg ikke huske navnet på, men det var også et sted vi stoppede for at snorkle. Det var stort set de samme fisk der var her, men efter bare at tulre rundt med hovedet under vandet, så for mig var det skønt lige at få en halv times snorkling mere.


En fisk der lige stjæler mit spotlys

Tredje sted, og efter min mening, det bedste sted vi besøgte idag, var Bamboo Island. Ved godt at jeg har skrevet rent paradis til mange af de strande vi har set på de sidste par Øer vi har været, men den her topper det hele - det var så bounty og postkort agtigt, at jeg havde lyst til at bosætte mig (ihvertfald bare et par dage). ved ikke rigtig hvordan jeg skal beskrive det anderledes end de andre strande jeg har kaldt paradis, men i kan jo se billederne selv og bedømme (tror i vil give mig ret). Vi var på Bamboo Island i ca. en time og her spiste vi også frokost.


Akrobatik i paradis

Mette og Mig i Paradis


Total postkort billede


Bamboo Island strand

Efter Bamboo Island sejlede vi videre til Mosqito Island (ikke ligefrem det bedste navn at give en Ø) men dette sted var også kun et stop hvor vi snorklede, så fandt aldrig ud af om øen rent faktisk er fyldt med myg, siden den hedder det, men er også glad for at jeg ikke fandt ud af det (Myg er hermed kommet på min top 5 hadeliste over dyr - dog fører frøer stadig kæmpe stort)


Super undervands selvportræt :)

Næste stop var Monkey Beach, der hvor Svavar og Mette havde roet i kayak dagen før. Denne gang var tilgængel ikke aber, kun en MASSE turister. Stranden var heller ikke skide god, da vandet gik så langt ind at stranden næsten var væk.

Efter Monkey Beach uden Monkeys tog vi hen til en blå lagoone. Vi var her kun i 10 minutter til en hurtig dukkert, men det var utrolig smukt. Så vi tog hurtigt videre til hovede atraktionen "THE BEACH" - som reelt hedder Mayabay. Det var her filmen "the beach" med Leonado Dicaprio blev indspillet og nok det der har gjort PhiPhi sådan et populært turist mål tilbage i tiden. Havde ikke de vildt store forventninger til stranden, har jo både set filem og postkortene, men stadig blev jeg skuffet. Det var smukt, uden tvivl, men ikke flottere end så mange andre steder jeg har set og så var der bare SÅÅÅÅÅÅ MANGE TURISTER. Så mange at man dårlig nok kunne få et ordenligt billede af steden, uden at få en blegfed tysker med i billedet. Vi fik en time til at se stedet, men efter 10 min, havde jeg set nok - største skuffelse var nok "DER VAR SKU INGEN LEONADO DICABRIO" - What The Fuck :) han var da ellers på alle plakaterne der reklameret for turen hihi.


Eneste billede jeg fik turister


Hvor er Leo???


Altid godt råd

Efter vores lidt skuffende møde med "the beach", sejlede vi tilbage til vores efter strand. det var en bølgene tur (hvis det overhovedet er et ord) og på vejen hjem snuppede vi lige et glimt af solnedgangen.


Den smukke solnedgang

Da vi kom tilbage til 'vores by' var vi monster sultne (lige som om det er en gentagende begivenhed i denne blog, hmm) så vi tog hen paa Matt's Joint hvor vi fik All-You-Can-Eat BBQ buffet og salat bar, mums - tror ikke min mave kommer til at knorre de næste par dage, for fuuuck jeg er mæt.

I morgen går turen videre til MALAYSIA - Woop woop, nyt land - puha nu er man blevet så vant til thailand og dens fantastiske stranden og valutaen, men skal vidst ikke klage. Glæder mig rigtig meget til malaysia og borneo og singapore (last month, øv bøv) - vi gir den gas. bye bye Thailand

Fantastisk billede lige at slutte thailand af på

Ingen kommentarer:

Send en kommentar