torsdag den 19. maj 2011

Woop Woop - Koh Samui og Full Moon Partyyyyyyy!!!!!

Forvent verdens laengeste blog ever - Hihi, ej har ikke blogget en hel uge, og som regel naar vi er det samme sted en hel uge, saa er der ikke saa meget at blogge om, men denne gang har vi rent faktisk lavet andet en bare ligge paa stranden og dase.

Foerste dag paa Chewang beach

Mr. and Mrs. sunburn tanktop

Efter en lang sejltur fra Koh Tao, kom vi endelig frem til Koh Samui - lidt traette og sultne. Koh Samui er Thailands stoerste Oe, og her er en del mere at tage sig til end paa f.eks. Koh Tao hvor aktiviteterne var begraenset udover at dykke. Vi blev enige om at bo i byen Chewang "koh Samui's hovedestad" - Stranden er saa meget flottere end den paa Koh Tao, saa efter vi fandt et hotel, hoppede vi badetoejet og traskede ned paa stranden.

Da Samui ogsaa er en af Thailands mest turistede O'er er der naturligvis en prisstigning paa alt, men igen naar man samligner det med danske priser, skal man ikke beklage sig (dog koster en cheeseburger paa Mc.D 58 bath, hvilket svare til ca. 9 danske kr, stort set det samme som i dk, oevboev)

Efter de foerste dage hvor vi bare slappede af og laa paa stranden, shoppede lidt rundt i byens mange mange shops og spist laekkert mad, aftalte vi at vi gerne ville ud og se noget og bevaege os lidt. vi valgte derfor en endags baad tur til Angthong National Marine Park, den efterfoelgene dag.

Sejeste tasker ever - med knojern

Vi skulle tidligt op, da vi blev hentet allerede ved en 7 tiden om morgenen. Vi herefter til Nathn Pier, hvor vi hoppede ombord paa en stor baad der ville sejle os hen til Marine Parken. Det tog ca. 2 timer inden vi var fremme ved vores foerste stop, men det var helt i orden, for baaden havde et soldaek med madresser, saa kunne vi arbejde lidt paa vores tan :) Da vi kom frem hoppede vi ned paa nederste daek hvor vi fik redningsveste paa og en kayak og saa fulgte vi en "kayak guide" rundt omkring de smaa oer, hvor vi stoppede op forskellige steder, hvor hun fortalte historier om diverse steder paa Oerne. Angthong National Marine Park bestaar af i alt 42 Oe'er og daekker et areal paa 102 kvadratkilometer (vi sejlede dog kun rundt i kayak i ca. 45 minutter) Paa vores tur fortalte vores guide at historien bag 'The Beach' (filmen med loenado Dicaprio) er skrevet i denne marine bark, og har givet inspiration til historien (dog er filmen optaget paa Phi Phi - Da filmholdet ikke kunne faa tilladelse til at filme i Marine Parken) det var en hyggelig sejltur, med utrolig smuk senario, med flotte groenne oeer og kridhvide sandstrande.

En af de smukke starnde ved Angthong Marine Park

Kayaksamling

Super-speed kayak teamet

Efter vores kayak tur, sejlede vi ind til en strand, hvor vi gik op af en masse trapper, for at se udsigten oppe fra og for at se 'The Green Lagoon' - det var utrolig smukt. 'The Green Lagoon' er som en hemmelig soe, der lyder helt op i en flot turkis-groen farve, og man kan sagtens se hvor forfatteren til 'the beach' har fundet sin inspiration.

Svavar, mig og Mette med 'the green lagoon' i baggrunden

Udsigten fra trappen op til 'the green lagoon'

"The Green Lagoon"

Efter vores stop ved 'the green lagoon' - blev vi transporteret i en longboat tilbage til vores store baad, hvor der blev serveret frokost. Normalt naar man bestiller disse heldags ture, er maden aldrig noget at raabe hurra over, og man faar aldrig ret meget, men denne gang var rent faktisk super laekkert, med ris, noget kylling og kartoffel og groensager og frisk frugt, og der var masser af det.

Imens vi spiste frokost, sejlede baaden os hen til vores andet stop 'Wua Ta Lap island' - her var der forskellige ting man kunne foretage sig. Vi var her i 3 timer, og man kunne enten sejle lidt mere rundt i kayak paa egen haand, Snorkle, Bade og sole sig paa stranden, eller trekke op og se usigten ud over hele Marine parken. Mette og Svavar var hardcore og tog turen op for at se udsigten, men paa grund af mine 70 aarige knae valgte jeg at blive nede (god beslutning, da Mette fortalte at det sidste stykke op var utrolig stejl og svaert taerren) istedet blev jeg nede paa starnden og snoklede lidt i vandet, men fandt hurtigt ud af at der egentlig ikke var noget rigtig at kigge efter uder vandet, da der bare var udfra stranden og ikke ved klipper hvor koralerne som regel befinder sig. Istedet koebte jeg mig en kaempe icemocha og satte mig hen til et ungt engelsk par og snakkede med dem. det endte med at vores tour guide overtalte os til at spille golf (golf og golf, 2 huller i hver sin ende af et graesomraade) men det var meget sjovt. Efter de 3 timer var gaaet, blev vi traspoteret tilbage til baaden og saa tog vi hjemad.

Svavar og Mette klar til at snokle

Paradis - oh yes

Dagen efter havde Svavar og Mette bookede en Island tour, hvor de ville bliver koert rundt paa oeen nogle time, for at se de kulturelle sevaerdigheder der ligger paa Samui, men da jeg allerede havde vaeret paa praesis den samme tour 3 aar siden, valgte jeg at springe over. Da jeg saa ikke skulle tidligt op dagen efter, tog jeg mig en tur i byen, for at genopleve det vilde byliv i chewang. Jeg moedte en Autralsk pige paa den bar jeg satte mig ind paa for at nyde mig en oel, som jeg endte med at feste med det meste af natten. Det var en super sjov aften og fedt at feste paa Green Mango igen, det var lige saa crazy som jeg husker det fra 3 aar siden.

Mai og Jeg i byen med bartenderne

Dagen efter var jeg rimelig smadret efter min bytur, saa imens de to andre var paa tur, slappede jeg bare af ved poolen og fik mig en lille lur (jep i laeste rigtig, vi har en pool weeee) - om aftenen efter vi havde spist aftensmad, tog vi hen paa en bar for at se Lady boys show (christys caberet show) - baren laa paa den samme gade hvor vi boede, saa nu havde vi de sidste 4 dage gaaet forbi der hver aften og kiggede ind, saa nu ville vi se hvad det rigtig var. Det kostede ikke noget at komme ind og se showet, men til gaengel var alle priserne 3 dobblet paa drikkevarer (meget smart trick). Det var super godt det show, der er virkelig nogen af de Ladyboys, der virkelig virkelig ligner kvinder - saa vildt. De fleste showene var Danse\mine show, i flotte paliette kostumer, men lige pludselig kommer der en tyk ladyboy paa scenen, med lidt maerkelig makeup og en kedelig sort kjole der mimede til Whitney Houston - I will always love you. Men det viste sig at vaere noget af det sjoveste jeg har set, de gjorde vildt grin med Whitney Houston, og Ladyboy'en kom hen og flirtede og kyssede Svavar - og da "hun/ham/den" vendte sig om, var de hel omkring hans balder, saa han vidste roev. Meget maerkelig oplevelse, men utrolig underholdene.

Saa gaar det i gang

Glamour

Whitney Houston bagfra

Whitney Houston og Svavar - flot par

De naeste par dage, gik stille og rolig med bare slappe af paa stranden /poolen om dagen og naar solen gik ned rundt og shoppe lidt og spise noget laekkert mad. den 18 om morgenen tog Svavar videre til Krati, og senere paa dagen var det tid til FUL MOON PARTY weeee;

Istedet for at bo paa Koh Phangan imens der var fuldmoon party, koebte vi en speedbaads retur billet fra Samui i stedet. Priserne for at bo paa Phangan under full moon party stiger til det 3 dobbelte og mange guesthouse har en regel om at man skal bo der minimum 5-7 dage - plus at man hoere en masse om at folk faar brudt ind paa deres vaerelser og faar stjaalet alle deres vaerdier. Saa speedbaad var meget bedre synes vi, vi blev hentet i minibus kl. 17 og blev koert til havnen, hvor vi desvaerre maate vente i naesten en time, for man skulle venter til de kunne fylde en hel baad op (24 mennesker) og lige da vi kom sejlede der en baad der ikke havde plads til os. Naar men vi kom heldigvis ombord, efter en long island icetea senere, og det skulle tage omkring 20 min at sejle os derhen, mennnn nu er det jo saadan at mig og Mette ikke ligefrem er saa heldige naar det kommer til baade, saa selvfoelgelig gaar en af motorne paa baaden i stykker, saa det endte med at tage 45 min og vi blev overhelet af 3 andre speedboats. hihi typisk. naar men vi overlevede og vi kom frem, og efter at have betalt indgang hvor man fik et fint armbaand og koebt noget maling, var vi klar til at indtage festen.

Venter paa baaden

Baren ved 'The pier"

Foer det skulle blive vildt med bucket, satte vi os paa en restaurant og fik noget at spise, samtidig fik vi taget hul paa vores maling og begyndt paa de helt store kunstneriske udfoldelser. Bagefter tog vi ned paa stranden, hvor stemningen er saa vild. Der er bode langs hele stranden, hvor de saelger bucket (utrolig nok var de billigere end jeg husker og regnede med 200 bath for en redbull/vodka) folkene bag standende, vinkede vildt og raabte vildt efter at man skulle komme hen til lige praesis deres baad. Men vi fandt vores egen lille bod, hvor det endte med at vi i loebet af aftenen fik vores buckets ned paa 180 bath og fik ekstra sprut i. resten af festen bestod i at danse rundt paa stranden, se paa fireshow og bare vaere underholdt af alle menneskerne omkring en der render rundt i alverdens farver og malingsmoenstre. Det endte med at jeg bukkede under foerst og tog en speedbaad hjem og var tilbage ved omkring 3 tiden og mette kom hjem en halv/hel time efter.

Saa begynder den kreative proces

Vi gik amok med malingen paa hinandens ben :)

Pink buckets time

Bucket shops

Masse crazy farver

Dagen efter full moon party, er en lang hangover day. naar man ser folk paa gaden, er man slet ikke i tvivl om hvem der har vaere til full moon dagen forinden. der er ikke andet for at spise en masse junk, splaske rundt i poolen og faa en sig en lille lur - og det var praesis det jeg brugte min dag paa.

I morgen tager vi videre til Koh Phi Phi, der eftersigende skulle have Thailands smukkeste strande og det er ogsaa her "The Beach" blev optaget. Det bliver vores sidste stop i Thailand, inden turen fortsaetter til Malaysia - uhh Spaendende. STAY TUNED :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar