lørdag den 14. maj 2011

Sol, Strand, Dyk - plus sjov og ballade paa koh tao

Wuuuuuhuuuuuuuuu - Endelig rask efter vores dumme visa-tur til Laos, og efter en enkelt overnatning i Bangkok (dejligt gensyn) med lidt shopping paa Kaosan Road og Fast5 i Biffen, saa var vi endelig klar til at tage videre til oerne - ENDELIG. Nordthailand var helt sikkert en oplevelse som jeg ikke ville vaere for uden, og dejligt at se at Thailand har andet en hvide sandstranden og byer fyldt med skandinaviske turister - Mennn naar det saa er sagt, har jeg laenge set frem til de hvide sandstrande, med krystal klart vand og palmer langs stranden.

Meget dejlig udsigt naar man vaagner og gaar 5 meter

Vi lagde ud med at tage til Kog Tao, en dejlig lille Oe, hvor man dog ikke kan lave saa meget andet end at dykke, ligge paa stranden og feste - men det var ogsaa lige det vi gjorde og lige hvad jeg havde brug for.

Da vi kom frem til Koh Tao var vi rimelig smadret, da vi havde overnattet i bussen, plus ventet 3 timer i en havn og saa 3 timer paa en baad, der vippede utrolig meget (ikke det sjoveste, efter vi har haft saa daarlige oplevelser med vippende baade) - men vi kom sikkert frem og da vi havde tjekket ind paa et vaerelse, tog vi os en dejlig lur.

Mig pakket ind i vores kaempe vaerelses haandklaede

efter vores lille middags lur, gik vi en tur paa stranden og igennem byen. Vi endte med at saette os paa en restaurant nede ved stranden og fik lidt at spise og jeg fik mig et par oel, i mens vi saa paa nogle lokale spille fodbold mod nogle englaendere paa stranden.

Nyder en oel paa BigBlue strandbar

Senere paa aftenen satte vi os ned paa Lotus bar, en super hyggelig strandbar, hvor man sidder helt nede paa sandet paa nogle puder med lidt ryglaen. Hver aften paa Lotus bar er der "fireshow" - hvor de lokale jonglere rundt med kaeder der er sat ild, de er virkelig dygtige. Aftenen forsatte paa Lotus i selvskab med nogle Englaendere og en masse buckets - sjovt var det bestemt.

Hygger paa Lotus bar

"Fireshow" paa Lotus bar

Mette og Jeg paa Lotus

Naeste dag stod ikke paa saa meget andet end Toemmermaend, strand og film paa en restaurant. men vi fik dog skrevet os op til at skulle dykke naeste dag.

Mette med sin majskolpe paa stranden

Naeste dag startede meget tidligt. vi var oppe klokken 6 om morgenen, da vi skulle ud og dykke klokken 6.45. - Sidst jeg dykkede paa Koh Tao for 3 aar siden, saqa jeg baade skildpadde og hajer, saa maa indroemme at jeg havde lidt forventninger til vores dyk. Vejret var dejligt, men der var en del boelger paa vej ud til dykker stedet, saa vi var lidt urolige hihi, men igen vi overlevede. vi havde koebt to dyk, foerste dyk var ved Red rock og andet dyk ved Japanese garden.

Saa vi klar-parat-dyk

Foerste dyk var ikke skide spaendende. sigtbarheden var ikke daarlig, men heller ikke i top. Andet dyk var lidt bedre, her svoemmede vi igennem\under nogle klipper, det synes jeg altid er fedt, dog lidt nerve pirrende, da jeg faar lidt klaustrofobi. Paa andet dyr saa vi ogsaa en triggerfish, men blev hurtigt omdirregeret af vores divemaster (af god grund) - Triggerfish: Rimelig stor farvestraalende fisk, der har to kaempe taender og som angriber dykkere, hvis de er inde paa dens omraade. Meget fedt at se triggerfisken igen, selvom det kun var paa afstand, men udover det ikke noget spesielt, saa var en smule skuffet.

Smuk det er man sku med maske :)

Efter vi kom tilbage fra vores dyk, spiste vi noget frokost og moedtes med vores islandske ven Svavar, som vi hang sammen med da vi var i Bangkok. Og nu da Svavar var kommet til Koh Tao, saa maatte vi jo en tur i byen igen. Vi ville egentlig havde taget ham med paa Lotus bar saa han kunne se "fireshow" - men vejret var ikke helt paa vores side, saa vi endte istedet foerst paa en sportsbar hvor der var live musik, og senere paa en anden bar - hvor jeg bestemt var paavirket af buckets - nok til at danse paa baren og hoppe op bag baren og mixe nogle cocktails woop woop.

Svavar, Mette, Jeg og lille thaidreng paa Lotus (inden det regnede)

Fest og buckets paa Choppers

Fest paa baren

De tre sidste dage paa Koh Tao, skete der egentlig ikke saa meget. En masse solbadning paa stranden (og spise en masse majskolper), hygge paa strandcafeer og se solnedgang og bare hygge lidt rundt i byen, shoppe lidt og saaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar