søndag den 26. juni 2011

Shopping marathon i Kuala Lumpur

Selvom jeg længe havde set frem til shopping paradis i Kuala Lumpur, hvor jeg endelig kunne svinge kreditkortet og gå amok, vidste jeg også at det betød at jeg var på vej hjem til Danmark inden for meget kort tid, snøft.

Men i stedet for at tude over kun at have 3 dage tilbage, ville jeg nyde dem i fulde drag. så da vi ankom om eftermiddagen, tjekkede vi ind på det nærmeste hotel, smed vores tasker and hid the streets woop woop.

jeg havde klart nogle ting jeg skulle nå, alle de sidste gaver skulle købes, ny tattoo skulle laves, makeover med nyt hår og suge alt det sidste af Asien til mig. Vi startede på et lokalt market, som mindede meget om de markeder i Bangkok og Hongkong, hvilket var så niiiiiice. Startede ud med den nye tattoo, LIVE LIFE paa håndledet og fik min tattoo fra Cambodia lavet om. så der røg lige 400 RM og 3 timer hihi. bagefter stod den på markede shopping og fandt en masse skønne ting til gaver. (glemte lidt mig selv)

Næste dag ville vi stå relativt tidligt op og gå hen til Patron tower som er verdens størte twin towers. Vi havde læst i lonely planet at an skulle være der når de åbnede for at få billetter, mennn selvom vi var det, så var alt udsolgt, men heldigvis havde vi jo en dag mere, så vil købte billetter til at kommer op til viewpoint næste dag.

Morgenmad i morgensolen

i Patron towers bygningen ligger der også et af Malaysias største og mest eksklusive shopping centre (suria mall) - Men inden vi hoppede rundt i alle butikkerne, tog vi op på 4 sal og bestilte tid hos en luksus frisør til at lave min lille hår make over. Så der brugte jeg også lige 400 RM og 3 timer hihi - men resultatet var helt perfekt. Mørkhåret igen og en helt kort bob.

Pavilion shopping centeret

Patron Towers

så begyndte shoppingen, hvor vi hoppede fra shopping mall til shopping mall. dog var jeg ikke i shopping spirit, og endte faktisk kun med at købe en ring og et par øreringe. Om aftenen tog vi i biffen og så Steven Speilbergs nye Super 8. (herre sjovt, i malaysia kan man ikke tage i biffen og se comedier, da der er for meget sex i filmene- så vi har set en masse aktion og gyser film her) Efter biffen, begyndte vi at traske hjemad og det skulle vise sig at blive noget af en oplevelse. Vi gik og snakkede om hvor fantastisk vores tur havde været, hvor meget vi havde oplevet og hvor mange fede mennesker vi havde mødt. Da vi skal krydse en vej, kommer der en motorcykle svingende ind foran mig ud af det blå og river min taske ud af hånden på mig. Jeg havde min taske på skulderen og fast i hanken med begge hænder, så da jg holdte så godt fat i den, endte det med at tasken knækkede for at motorcyklemanden kunne få den og så blev jeg svinget ud på vejen. Så det endte simpelhen med at at anden sidste aften blev brugt på politi stationen for at skrive raport. Det værste ved det hele var at miste min helt nye Iphone, man kan vidst roligt sige at selvom jeg har haft en fed tur, så har jeg ikke rigtig haft lykken på min side. for at toppe det hele af, så mistede vi også vvores nogle til vores værelse og hotellet havde ingen ekstra nøgle, så det endte med at vi skulle sove i et nyt værelse, uden alle vores ting, herre øv.

Dagen efter var humøret ikke i top, men jeg nægtede simpelhen at lade episoden fra dagen før ødelægge min sidste dag. Så vi startede ud med at tage op og se udsigten fra Patron towers, hvilket selvfølgelig var helt fantastisk. Efter det tog vi en taxa ud til Mid Valley som lå en halv times tid uden for centrum til et nyt shopping center (det kan få en hvers piges humør op) - og her fandt jeg mit shopping gen frem igen og fik købt en masse lækre ting.

Kuala Lumpur i baggrunden, fra sky-broen Patron towers

Udsigten fra øverste etage

Håber ikke elevatoren falder fra 86 etage

Vores sidste aften brugte vi igen på det lokale markede for at bruge vores sidste Ringgit og købe de sidste gaver, inden vi tog tilbage på hotellet for at pakke vores rygsække for sidste gang.

næste morgen gik turen hjem ad, vi skulle tidligt op og have en taxa til lufthavnen klokken 6 om morgenen. vi fløj fra Kuala lumpur til hongkong klokken 9 og var lige ved ikke at nå vores connection flight i hongkong, da der var uvejr og vi fløj rundt i 2 ekstra timer, før vi kunne lande og vi skulle løbe til gaten for at nå det. i London havde vi 16 timer før vores fly til København, så det blev en lang og kold nat i lufthavnen. Mennn vi nåede endelig hjem, og fuuuuuuuuuuck hvor var det dejligt at træde ud i velkomsthallen og se sin familie og venner igen og min dejlige lille Chloé.

So long Asia, miss u already.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar