onsdag den 13. april 2011

Sihanoukville bye bye forever - Hello Koh Kong

Som man lige taenkte at ens uheld ikke kunne blive vaere end naesten at drukne paa en baad, saa tog man fejl. dog ikke lige saa slemt, men et par dage efter, fik jeg fanme stjaalet min taske, hvor der laa 40 dollars og min mobiltelefon. jep jep jep - jeg er bare en mother fucking unlucky bitch (undskyld sproge, for jer der laeser med) men for at se paa den gode side, nu har jeg fanme heller ikke mere jeg kan miste, saa det kan naesten kun gaa op af bakken nu.

den sidste dag i Sihanoukville var lidt maerkelig, da Brent og Tyler var taget afsted tidligt om morgenen, saa det var naesten kun mig og Mette igen (Jesse og Tom, var der self ogsaa, men dem saa vi ikke saa meget til) vi tog paa mexikansk restaurent, og bagefter forbi tatoo shop.

de sidste 4 aar har jeg snakket om at ville have tatoveret "Every saint has a past, Every sinner has a furture" - men ville aller helst have den paa et kunstnerisk sprog, saa da egeren af tatoo shoppen fortalte mig at de havde en oversaetter, saa hoppe jeg paa det tilbud. det skulle vise sig at vaere noget af et projekt, jeg satte hele byen igang, for at finde den bedste oversaettere, og da det var blevet oversat, endnu flere mennesker der skulle sige OK for den - fik endda hente en universitet laerer hen til shoppen der underviser i engelsk og Khmer.

Tatoo time

men i mens alt det her foregik hyggede jeg med de folk der arbejdede der, jeg fik baade fodmassage af Andrew, og chokoladekage, fik ogsaa gratis middag da en af deres venner ved siden af havde foedselsdag. saa det var alt i alt en hyggelig sidste dag i Sihanoukville, og nu med tatoo nr. 8 (sorry mum).(ville ikke fortaelle dig det, for ved hvor meget du hader det)

Every Saint Has A Past

Every Sinner Has A Furture


naeste dag tog vi bussen videre fra ulykkesbyen Sihanoukville til Koh Kong, en lille by der ligger taet paa den thailanske border. vi havde egentlig ikke laest saa meget om stedet, andet end der skulle vaere en smuk natur. saa vi blev her bare to overnatninger.

den foerste dag lavede vi ikke saa meget, mette svoemmede lidt rundt i poolen og jeg stenede lidt internet. naeste dag hyrede vi tuk tuk mand, der ville koere os rundt til forskellige steder.

foerst tog vi til Mangrove forest, en skov fyldt med traer hvor man i dry season, kan se deres masive traeroeder stikke op af bunden. det staa utrolig smukt ud.

Mig i Mangrove Forest

Mette i Mangrove Forest

bagefter tog vi ud til et vandfald, ja endnu et vandfald. Her badede mette i de smaa "pools" der er lavet af stenene, emn jeg dyppede mig kun, da jeg ikke maa gaa i vandet med min nye tatoo.

Ta Tai Waterfall


Dybber foederne i vandfaldet

Posere lige med mine nye tats


Vi sluttede af paa en strand der laa op til et kaempe flot resort (hvor vi ikke har raad til at bo), det var en super dejlig strand, og vi var serioest de eneste mennesker der, saa der laa vi bare og slikkede solens sidste straaler, inden vi tog tilbage til vores hotel.

Mig helt alene i verdenen


i morgen tager vi videre til Siem Reap, men det viser sig ogsaa at vaere svaerere end lige saadan, vi troede vi kunne tage direkte, men vi bliver noed til at tage foerst en bus tilbage til Phnom Penh og saa vente i 5 timer og saa tage en ny bus, saa vi skal naesten bruge 20 timer, woop woop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar