torsdag den 10. marts 2011

Halong Bay

Tidligt op om morgenen da bussen ville hente os klokken 8 om morgenen, men det er alligevel ikke mulig at sove laenge i Hanoi, for vores hotel ligger i en lokal gade, hvor der allerede fra kl halv 6 om morgenen er fuldt gang i motorbikes og salg af diverse goder.

turen til Halong bay var lang, omkring 3, 5 time og det var i en minibus, hvor man sad forholdsvis taet - menn vi havde vores boeger saa vi overlevede. Davi kom ud til halong bay havn, blev vi transporteret med en lille baad ud til den baad vi skulle sejle rundt med og overnatte paa.

efter vi kom ombord fik vi frokost, en blanding af forskellige smaa retter. fisk, pommesfrites, ris og groensager - ganske udemaerket. man kan godt frygte det vaerste naar det er noget der hoere med under en betalt tur. vores vaerelser var ogsaa rigtig paene, naesten paenere end nogle af de hotel vaerelser vi har boet paa.


Halong Bay

det foerste stop paa turen var en kaempe grotte, der er var fundet af franskmaendene i starten af 19 hundrede-tallet. grotten er saa smuk og enorm, at det er svaert at beskrive. grotten er oplyst af forskelligt farvet lys, der giver et smukt spil naar man gaar igennem grotten paa smaa stiger.


Udsigten fra indgangen af grotten


Mig i grotten


Grotten


Grotten

efter vi havde set grotten, var det tid til at vaere lidt aktiv. vi laante en kajak og sejlede lidt rundt om de smaa oere. jeg skulle oevrtales en smule af Mette, da det var moeg koldt og smaa regnede - og da vi ikke havde nogle ekstra lange bukser med, blev vi noed til at tage shorts paa, for ikke at goere vores lange bukser gennem bloedte. men trods kulden var det en hyggelig og sjov tur, og jeg er glad for at jeg blev overtalt.


Mette og jeg klar til kajak


mig det styre kajak med haard haand


Mette og Jeg der ligger til kaj

efter kajak turen var det tilbage til baaden og ind og faa mig et varmt bad og bagefter var det ved at vaere tid til aftens mad. igen, ganske udemaerket mad og rigelig af det. vi sluttede aftenen af med et spil kort inde i den lille spisesal og gik derefter tideligt i seng.


Halong bay

naeste dag var der morgenmad klokken halv 8, og rigtigt var det meningen at vi skulle sejle rundt i et par timer efter morgenmad, men pga af den store ulykke der skete i bugten 3 uger siden, hvor en masse turister doede, skulle vi ind til havnen og have tjekket baaden. saa i stedet fik vi "fritid" til at gaa rundt i halong by, hvilket bestaar af nogle enkelte smaa cafeer, saa det var ikke skide spaendende. saa da klokken var 11.30 spise vi frokost og derefter gik turen tilbage til Hanoi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar