mandag den 21. marts 2011

Solen er tilbage, sammen med vildskaben - Vang Vieng

Efter den sindsyge minibus tur fra Luang Pranbang til Vang Vieng, tjekkede vi ind paa et lille hyggeligt Guesthouse (Nam Song Guesthouse) og gik en lille tur ned igennem byens gader. da vores bustur tog 9 timer, istedet for de normale 6, var vi rimelig traette og hoppe relativt tideligt iseng.

Naeste dag vaagnede jeg rimelig tidligt, og til en glaedelig overraskelse - SOLEN. saa i stedet for at ligge og snuse den inde i sengen, tog jeg min bog og hoppede udenfor og noed morgensolen, indtil Mette og Andre vaagnede og joinede mig til morgenmad.

vi besluttede os for at idag skulle vaere dagen for tubing, saa efter morgenmad, gik vi paa jagt efter tubing udstyr - som bestod i et par tubing short (mine i blaa og mettes i pink) og en lille pengekat i vandtaet plastik. - vi havde aftalt med et hollansk par at snuppe en tuk tuk sammen med dem klokken halv 1.


Mette, Jeg, Andre og det hollanske par i tuk tuk paa vej til tubing

 klokken halv 1 stod vi nede og lejede vores "tubs" (store baderinge) og afsted med os, uden saadan helt at vide hvad vi gik ind til. da vi kom til drop off (man blev koert ca. 5 kilometer op af floden) og saa kunne man eller bare hoere hoejt musik. vi gaar ned til floden og saa ligger der barer paa hver sin side af floden, med dansene mennesker.

Andre og Mette med deres tub


Foerste bar - Q bar


Mette med sine nye tubing-short og foerste bucket

stemningen var fantastisk. man sad paa smaa taepper, paa bambus terracer, med en busket i haanden. ved naesten hver bare var der forskellige lege og aktiviteter - f.eks. beerbong, beer pingpong, spraymaling til krop, svinger udover floden osv. det var en sand legeplads for unge fulde mennesker. Jeg proevede to forskellige svinder der paa det hoejeste punkt hvor man gav slip var mellem 6-9 meter, moeg sjovt, men fordi det er "dry-season" er floden ikke saerlig dyb, saa man skulle passe paa med hvor man sprang.



Andre og Jeg paa platformen for man skule tage "the  sving"
Mig og Frederika i "the sving"


Mig, Frederika og Mette med spraymaling

Mig i "the sving"

Mette og Jeg der goer klar til at svinge


### for lige at springe helt tilbage til starten og proeve at forklare hvad tubing er saa kommer det her: naar man tuber ned af nam song floden faar man en stor badering. paa begge sider af floden er det barer, hvor de kaster reb ud til en og traekker folk ind til baren. turen ned af floden, helt ned til byen tager ca. 3 timer, men de fleste naar ikke laengere end til bar nr. 3-4 da det er der hvor der er mest gang i den, hvis man ikke naar tilbage med sin tub inden klokken 6, er der en der kommer og tager den og saa mister man sit depositum og maa tage en tuk tuk hjem. ###


Mette i sin Tub og med sin Bucket

hele oplevelsen var saa crazy og super sjov. dog med et par smaa uheldige indgreb. Mette og jeg byttede kamera, saa vi kunne tage billeder af hinanden i vores tubs, og saa kom jeg til at tabe hendes i floden. (kan man lige snakke om daarlig samvittighed) - en time senere faar jeg stjaalet mit kamera, mennn heldigvis er det bare en dansk pige der har kommet til at tage det, og faar det tilbage senere paa dagen (har man lov til at vaere heldig) vi blev alle sammen vaek fra hinanden, men havde hver vores festlig aften, dog med en del skrammer og blaamaerker dagen efter.

Mig der faldt ud af min tub ved en bar - AV
Stadig glade efter faldt og mistet kameraer

dagen efter tubing, var vi selvfoelgelig alle sammen en smule traette, men vi havde booket en kayak tur, ned af nam song floden (den samme flod som tubing) - heldigvis havde vi foerst booket den til kl. 14. det var en super fed kayak tur, med helt fantastisk udsigt til groenne omraader og bjerge i horisonten. vejret var ogsaa perfekt, men dejlig solskin. det var sjovt at kayake forbi alle barene, hvor vi havde vaeret dagen foer.


Klar til kayaktur

Mig og min oemme krop i kayak

Fuld fart paa Met Met og Cams kayak


turen ned af floden var ca. 10 km, og inden vi kom helt ned til byen, stoppede vi ved en grotte. for at komme hen til grotten fra floden skulle man igennem taet buskskab, saa man foelte helt at man var i junglen. grotten var helt moerk, saa vi fik pande lygter paa for at kunne se. vi var de eneste inde i grotten, og nogle steder skulle vi gravle igennem smaa hullet for at komme videre. for mig og mette var det okay, men Andre havde lidt svaert med det. super sjov oplevelse og meget anderledes fra den grotte vi saa i halong bay og den i Luang Prabang.


Mette og jeg med vores flotte pandelygter i grotten


Grotte billede
Ned og kravle, ellers maatte jeg blive i grotten

Sidste forhindring (stakkels mine knae)


aftenen gik stille og roligt med en tur paa restaurent, hvor vi spiste kaempe burgere og senere sad og saa friends. - for dagen efter gik turen videre til Vientiane, Laos hovedestad.

- synes alle der tager til Laos, skal tage til Vang vieng og tube - bedste pubcrawl ever.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar