tirsdag den 1. marts 2011

strand, strand og atter strand, og saa en lille smule kultur

den sidste uge i nha trang, forloeb naesten som den foerste. bruge det meste af dagen paa stranden, ved louisianne brewhouse, hvor vi ogsaa spiste frokost hver dag. vi endte naesten med at have vores egen private tjerne Tony, som reserverede 5 liggestole til os hver dag, og som altid huskede at "papa, u want beer" (hvilket jeg tror min fatti, var yderst tilfreds med)

Pappa paa stranden, venter paa at toni kommer med hans oel


Pool-baben Krill

Sidste pool billede fra Nha Trang



men vi har ikke kun daset den paa stranden, vi har ogsaa vaeret lidt kulturelle. da jeg nu sidste gang jeg boede i nha trang ikke saa en floejtende fis, maatte jeg hellere tage mig sammen til at se de enkelte servaerdigheder der ligger i nha trang denne gang. saa en af eftermiddagene snuppede vi os en taxa, og tog paa vores egen lille city tour, med vores lonely planet som guide. her saa vi Long son pegoda, Big white buddha, Ponagar cham tower og nha trang catedral.

Po Nagar Cham tower


Vi skulle vaere ansaendigt klaedt inden vi gik ind


Long Son Pagode

Indenfor i Long Son Pagode


Mette og Jeg ved Big White Buddha 14 meter hoej

den naeste dag tog vi ud til Baho falls, der har jeg dog vaeret og selvom vandfaldene ikke ligefrem kan sammenlignes med victoria falls, saa er det 3 fine smaa uberoerte vandfald, hvor man kan bade. det sjoveste af det hele er dog at for at se vandfaldene skal man klatre rundt som smaa aber paa en masse store sten i et relativt svaert terraen, for at naa op til dem. mor valgte af staa, og det var en klog beslutning, for selvom jeg havde vaeret der foer, var det ligesom om at jeg havde blokeret hvor haardt det var. men vi blev fulgt af 2 sma gamle veitnamesiske "bjerg-damer" som var super seje og som vidste os praesist hvor man skulle saette sine foedder for ikke at falde. trods deres gode raad snubler Krill alligevel og falder naesten helt i vandet. i mens Krill, Mette, Fatti og jeg svedte os op igennem vandfaldene, tog de andre damer sig godt af mutti, og hun fik sig en haengekoeje i skyggen og en kold sodavand. dejlig tur.

BaHo Falls

Krill der er faldet i vandet hihi


Mig der poserer som den lille havfrue

Mette og Krill der svoemmer rundt i vandfaldets "pool"

Mor der ligger og slapper i haengekoegen



som de andre aftener har vi vaeret ude og spise laekkert mad, troer vi har faaet alt fra spansk, til italiensk, til lokalt vietnamesisk. men der var vidst ingen tvivl om at sailing club's restaurent var favoritten, hvis ikke vi spiste der om aftenen, tog vi der hen efter middag og fik kaffe og dessert.



Mette og Mutti paa Sailing club med straberry daquiri

vi naede ogsaa en lille bytur mere, inden de gamle og soes skulle hjem og mig og Mette skulle videre. Saa loerdag aften, tog vi paa, sjovt nok, Sailing club og spiste. senere paa aftenen var der beach party, men foer det blev helt vildt, var der underholdning med drageshow, danseshow og nogle lege.


Drage show paa Sailing Club

da jeg jo nu kender bar manageren paa sailing club var jeg rapkaeftet og sagde at han da sagtens maette bruge mig i legene, og isaer efter at jeg fandt ud af at jeg kunne vinde en flaske sprut. tror legen er lidt svaer at forklare, billederne nedenunder hjaelper maaske lidt. men i bund og grund saa gik det ud paa at vi dystede 2 mod hinanden, mig og en dansk/vietnamesisk pige. saa fik vi bundet en snor omkring livet, hvori for enden at der var bunden en gummi hanske fyldt med vand paa. den hang saa og dinglede mellem vores ben. saa fik vi hver en bold der skulle laegges paa sandet foran os, og saa gik det ellers ud paa at svinge hofterne, saa gummihansken rante bolden og faa bolden ned i den anden ende og tilbage. ved ikke om det gav meget menning, men man saa vidst utrolig dum ud, og saa skal det jo lige siges at JEG VANDT, woop woop.


Starten af dysten (min modstander foere)

Slutningen af dysten (jeg foerer)

JEG HAR VUNDET - mig med sprut trofae



et par dage efter var tiden kommet til at de gamle og Krill skulle hjem og vi tog sammen dag, bare om aftenen videre i sovebus til Hoi An, hvor vi er nu.

laver lige en top 10 like/dislike over nha trang

LIKE:

1. Buckets til 9 dkr
2. Fanando's pepporoni pizza og bushetta
3. Hummer paa stranden til 90 dkr
4. Thi's nye lille baby
5. Win som alti d er godt selvskab
6. Poolen paa louisianne
7. Massage hos Lotus Spa
8. Tuna sashimi pa Sailing club
9. cigerette-lady's der saelger cigerette til 3 dkr
10. Jet-ski

DISLIKE:

1. Russere
2. Russere
3. Russere
4. Russere
5. Russere
6. Russere
7. Russere
8. Russere
9. Russere
10. Hmmm RUSSERE

der er fucking russere alle steder i nha trang nu og de er virkelig ikke min kop the.

Men stort knus til alle de mennesker jeg kender i nha trang, Win, Bosse, Thi, Richi, Badboy, Fanando og Yaya. - tak for alt nha trang

Ingen kommentarer:

Send en kommentar